Klicka ovan för beställning

VÄLKOMMEN TILL STUDENTBOKEN! (Vill du åter till JEANETTE MILDES HEMSDIA?)

tisdag 25 maj 2010

Ryggskott å Gnestaorder!

Ryggskott idag med, men jag vill inte låta Josefine göra allt så nog kan jag ta hand om en order. Och till Gnesta och allt.

I Gnesta stannade vi alltid på väg till och hem från landstället i Malmköping.
– Stanna! Gnestaglass!
Gnestaglass var mjukglass.
Och eftersom pappa var/är en godisgris var han inte svårövertalad att stanna.

Så här sitter jag i stolen och ger orders till sambon så att gnestaordern kan gå iväg.
– Hämta 10 böcker!
– Jag behöver en låda och tejp!
– DHL blanketter tack!
– Vita papper tack att skriva följesedel på.

Jag ringer DHL. Tejpar. Skriver.

– Kan du ställa den här utanför dörren så budet kan ta den, tack!

Sambon åker iväg.
Jag hör att budet kommer och bara måste ta en bild på honom, trots ryggen, för det roar mig att göra en serie av det här.
Så ut på terassen. AJ, AJ, AJ! (Tur att sambon är borta och inte ser min dumhet)
– Hallå! Får jag ta en bild på dig?
Det går bra.
Han skyndar tillbaks till bilen som snart rullar iväg.
Ordern är på väg till Gnesta.
– Heja Gnesta!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar